جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
شب شعر

حوزه/ همزمان با شام میلاد حضرت رحضرت رسول اکرم و امام جعفر صادق صلوات‌الله‌ و سلامه‌ علیهما، اختتامیۀ نخستین رویداد مجازی بین‌المللی شب‌های شعر «آوای وحدت» در سکوی ایرانی «ویراستی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با شام میلاد حضرت رسول اکرم و امام جعفر صادق صلوات‌الله‌وسلامه‌علیهما، اختتامیه نخستین رویداد مجازی بین‌المللی شب‌های شعر «آوای وحدت» در سکوی ایرانی «ویراستی» برگزار شد و این رویداد با حضور تعدادی از چهره‌های برتر شعر حوزه به کار خود پایان داد.

در این نشست که به همّت ستاد شعر و ادب حوزه برگزار شده بود، برخی از نام‌داران و پیشکسوتان شعر حوزه همچون حجج اسلام سید عبدالله حسینی، زکریا اخلاقی و جواد محمدزمانی، ضمن شعرخوانی در وصف پیامبر رحمت و هفته وحدت، از لزوم وحدت و همبستگی میان ملّت‌های مسلمان تأکید کردند.

سید سلمان علوی ـ دبیر ستاد شعر و ادب حوزه‌های علمیه ـ ضمن سخنانی گفت:

برای نخستین بار در طول شب‌های هفته وحدت، شاهد حضور شصت شاعر مطرح جهان اسلام در یک بستر ایرانی بودیم و این نشان دهنده ظرفیت‌های مغفول سکوهای بومی است.

وی با اشاره به دردهای جهان اسلام گفت: منفعت استعمار در تفرقه مسلمین است و تلاش ما بر این است که از رهگذر چنین برنامه‌هایی و گردهمایی نخبگان مسلمان زمینه را برای همدلی و اتحاد هرچه بیشتر ملت‌های مسلمان فراهم آوریم، چراکه یدالله مع الجماعة.

دبیر ستاد شعر و ادب حوزه‌های علمیه افزود: یکی از خلاءهای جدّی فرهنگ معاصر، عدم شناخت جامعه جهانی نسبت به شعر ایرانِ پس از انقلاب است که بخشی از این خلاء با نهضت ترجمه و بخش دیگری نیز با هم‌افزایی بیشتر شاعران ایران و جهان قابل جبران است.

علوی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها در پلتفرم‌های بیگانه تحت اشراف، مدیریّت و سانسور قدرتهای استعماری است گفت: اگرچه فعالیت در زمین دشمن را نیز نباید از نظر دور داشت، لیکن قطعا تقویت ظرفیت‌های بومی در اولویت است و با توجه به اینکه سکوهای ایرانی نظیر اتاق‌های گفتگوی ویراوا امکان مناسبی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشست‌های علمی و فرهنگی است، چنانچه شاعران مدعوّ در این رویداد، از این امکان برای تعاملات مستمر استفاده کنند، ممکن است در آینده‌ای نزدیک شاهد توفیقات چشم‌گیر و امیدوار کننده در سپهر فرهنگی ایران و جهان باشیم.

لازم به ذکر است که رویداد شب‌های شعر آوای وحدت باهمّت ستاد راهبری شعر و ادب حوزه‌های علمیه از ۲۶ تا ۳۱ شهریورماه در اتاق‌های گفتگوی «ویرآوا» در سکوی ایرانی ویراستی برگزار شده بود و شاعرانی از هند، کشمیر، پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان، یمن، مصر، عراق و ایران در آن حضور داشتند.

حضور ۶۰ شاعر مطرح جهان اسلام در رویداد شب‌های شعر «آوای وحدت»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha